SON DAKİKA
--:--:--
Ekonomi

Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları Kar Dağıtım Şartları Resmi Gazete’de Belirlendi

GYO’ların taşınmaz kazanç istisnasından yararlanması için kar dağıtım şartları netleşti. Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğ, hesaplama ve değerlendirme esaslarını örneklerle açıklıyor.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları Kar Dağıtım Şartları Resmi Gazete’de Belirlendi

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları (GYO) ve diğer fonların kar dağıtım şartlarını içeren Kurumlar Vergisi Genel Tebliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ’i Resmi Gazete’de yayımlayarak yürürlüğe koydu.

Yeni düzenlemeyle, GYO’lar ve yatırım ortaklıklarının (emeklilik yatırım fonları hariç) taşınmaz satışlarından elde ettikleri kazançlara yönelik vergi istisnasından yararlanabilmeleri için bu kazançların en az yüzde 50’sini belirli bir süre içinde kar payı olarak dağıtmaları zorunlu hale geldi.

Taşınmaz Kazancının Hesaplanması ve Dağıtım Esasları

Bakanlık kaynaklarından edinilen bilgiye göre, tebliğde taşınmaz kazancının net olarak nasıl hesaplanacağı detaylandırıldı. Ortak giderlerin ve amortismanların dağıtımına ilişkin usuller ile zarar durumunda kar dağıtım şartının nasıl değerlendirileceği örneklerle açıklandı.

Tebliğ, kurumlar vergisi istisnalarında kar ve zararların değerlendirilmesine ilişkin de önemli düzenlemeler içeriyor. Belirli bir faaliyete özgülenen istisnalarda, ilgili faaliyetler bir bütün olarak ele alınacak. Örneğin teknoloji geliştirme bölgeleri, serbest bölgeler veya yurt dışı şube kazançları gibi faaliyet esaslı istisnalarda, aynı faaliyet kapsamındaki zararlar kazançlarla birlikte değerlendirilecek.

Buna karşılık, taşınmaz satış kazancı veya iştirak hissesi satış kazancı gibi işlem bazlı istisnalarda ise her bir işlem ayrı ayrı dikkate alınacak. Bu durum, farklı nitelikteki kazançların vergilendirilmesinde şeffaflığı artıracak.

Yatırım Teşvik Belgelerinde Vergilendirme Düzenlendi

Tebliğde ayrıca, yurt içi asgari kurumlar vergisi uygulamasında yatırım teşvik belgelerine ilişkin de bir düzenleme yapıldı. Daha önceki uygulamada, 2 Ağustos 2024 tarihinden önce düzenlenen yatırım teşvik belgelerindeki mevcut yatırım tutarları hesaplamada dikkate alınıyordu.

Ancak bu tarihten sonraki belgelerde yapılan revizeler sonucunda ortaya çıkan tutar artışları, asgari kurumlar vergisi hesabına dahil edilmiyordu. Yeni tebliğ ile 2 Ağustos 2024’ten önce yatırım teşvik belgesi alıp sonrasında belge revizesi yapan mükelleflerin yaşadığı tereddütler giderildi.

Bu düzenleme kapsamında mükellefler, kanunun ilgili maddesi uyarınca alınmayan vergilerini, 2 Ağustos 2024 öncesindeki yatırıma katkı tutarını dikkate alarak veya belgedeki değişimleri yansıtacak şekilde oranlama yaparak tespit edebilecekler. Ayrıca, tebliğe geçici vergi uygulamasına ilişkin ‘dördüncü geçici vergilendirme dönemi’ ibaresi de eklendi.

Yorum Yap

Benzer Haberler

Tümü
Bakan Yumaklı Rusya temaslarını değerlendirdi gıda arz güvenliği mesajı verdi
Bakan Yumaklı Rusya temaslarını değerlendirdi gıda arz güvenliği mesajı verdi
Ticaret Bakanı Bolat AB ile Sanayi İşbirliği Görüşmelerini Değerlendirdi
Ticaret Bakanı Bolat AB ile Sanayi İşbirliği Görüşmelerini Değerlendirdi
İbrahim Yumaklı Erzurum ve Erzincan Tarım Projelerini İnceledi
İbrahim Yumaklı Erzurum ve Erzincan Tarım Projelerini İnceledi
Bakan Bayraktar Enerjide Dışa Bağımlılığı Bitirecek Hedefleri Açıkladı
Bakan Bayraktar Enerjide Dışa Bağımlılığı Bitirecek Hedefleri Açıkladı
Tarım ve Orman Bakanlığı 92nci Cuma Buluşmasını Gerçekleştirdi
Tarım ve Orman Bakanlığı 92nci Cuma Buluşmasını Gerçekleştirdi
Ticaret Bakanı Ömer Bolat Kanada ile Serbest Ticaret Müzakerelerini Görüştü
Ticaret Bakanı Ömer Bolat Kanada ile Serbest Ticaret Müzakerelerini Görüştü
Haberin Doğru Adresi
Kilis Haberleri

Kilis Haberleri, Kilis ve çevresindeki en güncel gelişmeleri, son dakika haberlerini ve yerel olayları hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan bir haber platformudur.

2026 Kilishaberleri.com.tr © Tüm hakları saklıdır.